Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Werkplekleren --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Assessment --- Supervisie --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding
Choose an application
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- basisonderwijs --- onderwijsonderzoek --- Research on teaching --- lerarenopleiding --- Leren --- Onderwijskunde --- Leraren basisonderwijs --- Hoger onderwijs --- Stages --- krachtige leeromgeving --- 450.7 --- Leeromgeving --- Werkplekleren --- Leraar basisonderwijs --- Stage --- Taalonderwijs
Choose an application
De Canon van leren & ontwikkelen is hét basiswerk voor praktijkmensen zoals trainers, opleiders en adviseurs die zich bezighouden met leren en ontwikkelen in en om organisaties. Voor iedereen die iets van de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept.Deze volledig herziene editie bevat 50 gezichtsbepalende theorieën rond leren en ontwikkelen. Van Aangeleerd optimisme tot Werkleren. Het e-book bevat nog eens 25 extra concepten ? van Afgunst tot Zone van de naaste ontwikkeling. Op de bij de Canon behorende website worden alle 75 concepten (uit boek en e-book) toegelicht.50 concepten en hun grondleggersAan het boek werkten ruim vijftig auteurs mee, stuk voor stuk mensen uit wetenschap en praktijk. Het resultaat: vijftig toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers. De auteurs brengen de theorieën niet alleen helder en zonder poespas over, maar delen ook hun persoonlijke fascinatie, ervaring en kritische reflecties. De bijdragen zijn gebundeld door een redactie, bestaande uit Manon Ruijters, Rika Schut en Robert-Jan Simons.Met de Canon van leren & ontwikkelen hopen de auteurs hun liefde voor het vak over te dragen en jouw nieuwsgierigheid te wekken. Om leren en ontwikkelen in en om organisaties te stimuleren.https://www.bua.nl/product/100-9650_Canon-van-leren-ontwikkelen#omschrijving
History of education and educational sciences --- Personnel management --- pedagogiek --- werkplekleren --- leren --- loopbaanontwikkeling --- levenslang leren --- historische pedagogiek --- Leerpsychologie --- Didactiek --- Onderwijskunde --- Leren --- Lerende organisatie --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorie --- Didactic strategies --- leerpsychologie
Choose an application
Afgelopen decennia is er heel wat geïnvesteerd in het leren van volwassenen. Toch is Vlaanderen nog steeds geen samenleving waarin leren voor alle volwassenen een evidentie is. Vanuit de overtuiging dat vooruitgang mogelijk en noodzakelijk is, organiseerde de Vlaamse Onderwijsraad (VLOR) een strategische verkenning over het stimuleren van het leren van volwassenen. Daarmee wil de Vlor het debat voeden over hoe het leren van volwassenen in de komende tien jaar nog krachtiger dan voorheen kan gestimuleerd worden
volwassenonderwijs --- KHCA --- werkplekleren --- Volwassenenonderwijs 373.7 --- Levenslang leren --- Academic collection --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- volwassenenonderwijs --- Werkplekleren --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- volwassenenvorming --- 489 --- levenslang leren --- 374.7 --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijs --- volwassenen --- leren --- Volwasseneneducatie --- Vlaanderen --- Onderwijsbeleid --- Volwassenen --- Nederland --- Kust --- Emigratie --- Volwassene
Choose an application
Leren op de werkplek biedt een inspirerend, veelzijdig en breed toegankelijk overzicht van de kennis die het onderzoek naar werkplekleren in het afgelopen decennium heeft opgeleverd, alsmede praktijkadviezen voor iedereen die in zijn werk of studie te maken heeft met het ontwerpen van leerwegen waarbij leren en werken geïntegreerd zijn.
Personnel management --- werkplekleren --- bedrijfsopleidingen --- Technical, artistic and vocational education --- Adult education. Lifelong learning --- levenslang leren --- coachen, human recource, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling, wendbaarheid --- 710 Vorming --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Nederland (492) --- e-learning e-learning --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- 454.2 --- didactisch proces (gez) --- leermethoden (gez) --- Werkplekleren --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactiek --- Beroepsopleiding
Choose an application
De tewerkstelling van jongeren en werklozen kan worden gecombineerd met hun opleiding of beroepsvervolmaking. In een aantal opleidingsvormen zijn er voor de werkgever bijzondere tegemoetkomingen voorzien op het vlak van het uit te keren loon (of vergoeding) en/of op het vlak van socialezekerheidslasten. De auteur geeft een overzicht van deze opleidingsvormen
Opleidingsvormen. --- beroepsvervolmaking --- werkplekleren --- opleidingsprojecten --- opleidingen --- Social law. Labour law --- Belgium --- Occupational training --- Werkloosheid --- Werkgelegenheid --- Opleidingen --- Werkgevers --- Tegemoetkomingen --- Sociale zekerheid --- Jeugd --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- opleiding --- formation --- Opleiding --- Werkgever --- Tegemoetkoming --- Arbeidsmarkt --- Politiek --- Jongere
Choose an application
Deze praktische handleiding biedt op de eerste plaats een antwoord op een aantal concrete praktijkvragen van kandidaat-peter zoals: "Wat verwachten nieuwe medewerkers wanneer ze ons bedrijf binnenkomen?", "Do's en don'ts bij het inwerken van nieuwe collega's", "Hoe op een overzichtelijke en duidelijke manier beginners inwerken in wat voor u vanzelfsprekend is?", "hoe collega's begeleiden bij het leren op de werkplek? Hoe dit aanpakken?", "Hoe constructieve feedback geven?", "Hoe mensen motiveren en blijven motiveren?" En ten slotte: "Hoe het rendement zichtbaar maken van opleiden en begeleiden op de werkplek?" (Bron: covertekst) 1. Waarom peterschap? - 2. Rol, profiel van een peter - 3. Praktijkgetuigenissen - 4. Mogelijke taken van een peter - 5. Praktijkgetuigenis
bedrijfsopleidingen --- HRM (human resource management) --- nieuwe medewerkers --- Personnel management --- werkplekleren --- #PBIB:2005.4 --- Mentorat Mentorschap --- Accueil du personnel Onthaal (personeel) --- personeelsbeleid 658.3 --- vorming en opleiding 374 --- 658.36 --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- bedrijfscultuur --- human resources management --- personeelsbeleid --- 060810.jpg --- Coaching --- Bedrijfsopleidingen --- Personeelsmanagement --- Mentoren --- Beginnende leraren --- Werkplekleren --- Leerprocessen --- Lerende organisaties --- 367.2 --- bedrijfsorganisatie --- coaching --- leerkrachtenbegeleiding --- mentoren* --- stagebegeleiding --- Bedrijfsopleiding --- Mentor --- Beginnende leraar --- Leerproces --- Lerende organisatie
Choose an application
In dit boek presenteren 35 auteurs in 23 essays hun persoonlijke reflectie bij een aantal actuele thema's met betrekking tot de toekomst van de lerarenopleiding. Zeven thema's passeren de revue: 1) Identiteit van leraren en hun basiscompetenties, 2) Werkplekleren en professionalisering, 3) Onderzoek in de lerarenopleiding, 4) Vakdidactisch onderzoek, 5) Professionalisering van lerarenopleiders, 6) Diversiteit in de lerarenopleiding, en 7) Lerarenopleiding: verleden en toekomst. Met deze essays willen de auteurs de lezer uitnodigen tot reflectie, maar willen ze ook bijdragen aan het ruimer maatschappelijk debat over de toekomst van de leraar en zijn/haar opleiding. Dit boek is opgedragen aan professor Antonia Aelterman die op 1 oktober 2013 professioneel afscheid neemt van de Universiteit Gent. Het boek is niet opgevat als een klassiek 'liber amicorum', maar als een bundeling van essays die aansluiten bij thema's die de 'rode draad' vormden in het werk van professor Aelterman.
Lerarenopleiding --- Vlaanderen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen --- 481.7 --- lerarenopleidingen --- Leraren : opleiding --- Professionalisering --- 450.7 --- Onderwijsonderzoek --- secundair onderwijs België - beroep en opleiding --- PXL-Education 2014 --- onderwijskunde --- onderwijsfilosofie --- Leraren --- Basiscompetenties --- Identiteit --- Werkplekleren --- Didactiek --- Diversiteit --- Leraar --- Inclusie --- Maatwerk --- Directie --- Basisgeletterdheid
Choose an application
Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- Teacher training --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Ervaringsleren --- Mentoren --- Werkplekleren --- Opleidingen --- Samenwerking --- Scholen --- 120537.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- 841 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie - didactiek --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Nederland --- Relatie onderwijs - werkveld --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Een schoolteam neemt heel wat klasoverstijgende taken collectief op. Voor toezichtopdrachten, projecten of culturele activiteiten bijvoorbeeld is samenwerking essentieel. Eindtermen zijn wel eens vakoverschrijdend. In de klassenraad werken leerkrachten als een team. Ze staan ook samen in voor het contact met ouders, met de oudervereniging en met externe organisaties zoals het Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB). Ook van stagiairs wordt verwacht dat ze in deze klasoverstijgende taken een rol nemen. Onderzoekers van de lerarenopleiding van de Hogeschool Vives en het Expertisenetwerk Lerarenopleidingen van de Associatie UGent / Arteveldehogeschool capteerden een knelpunt uit het werkveld: bij de uitvoering van deze klasoverstijgende taken door stagiairs steken wel eens vragen, problemen en spanningen de kop op. Een goede organisatie en planning zijn daarbij van groot belang. De auteurs bieden met dit boek een leidraad voor werkplekleren rond deze taken. Ze schetsen een kader voor het samen organiseren van klasoverstijgende stageactiviteiten en ontwikkelen een draaiboek voor de drie kernpartners: lerarenopleiding, school en stagiair. Tot slot vatten ze het geheel samen in een overzichtelijk leesrooster. Dit boek bouwt verder op een eerder onderzoeksproject, toegespitst op de organisatie van stages voor studenten uit de lerarenopleidingen voor het secundair onderwijs. Over de resultaten van dit onderzoek verscheen eerder bij Acco Help, alweer een stagiair in de klas! Stages optimaal organiseren in het Vlaamse secundair onderwijs.
Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen. --- lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- werkplekleren --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Teachers --- Training of --- secundair onderwijs --- leraar en zijn beroep --- vakoverschrijdend werken --- Leraren ; opleidingen ; Vlaanderen --- Stages ; onderwijs --- 450.7 --- Stages --- Klasoverschrijdend werken --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- Stage --- Taalonderwijs
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|